UP IN THE AIR


Jag är nyligen hemkommen från staden, där jag var och tittade på up in the air. Det var någon sorts smygvisning idag och premiären är nu på fredag, den femtonde. Anledningen till att jag faktiskt kollade på den var för att Anna Kendrick är med i den. Hon spelar Jessica Stanley i twilight och new moon. ;)

Här kommer lite handling (lånad av lovefilm.se).
Ryan (George Clooney) har länge varit helnöjd med sin sorgfria tillvaro, till stor del spenderad på flygplatser och hotell samt i hyrbilar över hela USA. Han kan bära med sig allt han behöver i en kabinväska, han är högstatusmedlem i varje existerande lojalitetsprogram för affärsresenärer och han är ytterst nära att nå sitt livs mål på 10 miljoner flygbonuspoäng – men trots allt detta har Ryan inte riktigt något att hålla fast vid. När han faller för en sympatisk medresenär (Vera Farmiga) hotar Ryans chef, inspirerad av en ung effektivitetsexpert (Anna Kendrick), med att kalla hem honom för gott. Ställd inför den skrämmande, men samtidigt rätt lockande, tanken på att permanent markplaceras börjar Ryan fundera över vad det skulle innebära att faktiskt ha ett hem.
En film som är riktigt värd att se, enligt min åskikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0